Una dintre modificarile cele mai importante adoptata de deputati prevede ca angajatii din sistemul public sa poata primi doar vouchere de vacanta, fara posibilitatea de a li se acorda bani sau prime. Legea care introduce noi modificari privind acordarea voucherelor de vacanta stabileste ca angajatorii care incadreaza personal prin
incheierea unui contract individual de munca, precum si institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si subordonare, inclusiv cele care se finanteaza integral din venituri proprii, vor acorda angajatilor prime de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta. De partea cealalta, angajatorii din mediul privat vor putea acorda angajatilor proprii prime sau vouchere de vacanta, cu ocazia plecarii in concediul de odihna, in functie de sumele prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli aprobate. Acordarea primelor sau voucherelor de vacanta va fi stabilita de comun acord cu sindicatele si va fi mentionata in contractul colectiv de munca existent la nivelul unitatii. Voucherele de vacanta pot fi eliberate si pe suport electronic, nu doar pe hartie O alta noutate a actului normativ stabileste ca eliberarea vouchelor de vacanta se poate face si in format electronic, nu doar pe hartie. Voucherele de vacanta pe suport electronic sunt bonuri de valoare emise in format electronic, destinate exclusiv achizitionarii pachetelor de servicii turistice. Forma acordarii voucherelor de vacanta este stabilita de angajator de comun acord cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz.